Bekijk alle artikelen

Strukton deponeert jaarverslag 2022

Op 31 mei 2024 heeft Strukton het financiële jaarverslag over 2022 gedeponeerd. Met de afronding van het jaarverslag 2022 hebben we weer een belangrijke stap gezet. Wij verwachten de controle van de cijfers over 2023 voor eind 2024 af te ronden en de controle over 2024 in het tweede kwartaal van 2025.

Het netto resultaat in 2022 was EUR 178,4 miljoen (2021: EUR 181,6 miljoen negatief). Dit positieve resultaat was voor een groot deel het gevolg van de verkoop van Strukton Worksphere in 2022. Ook de raildivisies in de verschillende thuislanden (Nederland, België, Zweden, Denemarken en Italië) droegen positief bij aan het resultaat. Problemen bij een aantal grote projecten uit het verleden en aanzienlijke afschrijvingen op het RIVM-project en het project Hoofdstation Groningen hadden een negatieve invloed op het resultaat.

Op basis van de laatste inzichten met betrekking tot met name deze twee projecten zijn aanvullende voorzieningen getroffen die tot aanpassing hebben geleid van de voorlopige resultaten over 2022 en 2023 die wij in maart 2024 hebben gerapporteerd. Het nettoresultaat in 2022 is bijgesteld van EUR 207,5 miljoen naar EUR 178,4 miljoen en het nettoresultaat over 2023 is bijgesteld van EUR 27,1 miljoen naar EUR 27,5 miljoen. Genoemde cijfers over 2023 zijn voorlopig.

De jaarrekening 2022 is, in tegenstelling tot de jaarrekeningen 2020 en 2021, afgegeven met een goedkeurende controleverklaring vanuit Mazars Accountants. Voor de jaarrekeningen 2020 (en daardoor 2021) had de accountant een verklaring van oordeelonthouding afgegeven, omdat de accountant bij het controleren van de jaarrekening 2020 geen toegang had tot de financiële gegevens van het consortium in Saudi-Arabië waar Strukton deel van uitmaakte.

Wij zijn zeer dankbaar voor het vertrouwen, de bijdrage en inzet van onze opdrachtgevers, partners en medewerkers tijdens de nog altijd uitdagende fase van Strukton en het kunnen voortzetten van onze missie naar een duurzame infrastructuur in Europa.

Jaarverslag 2022

Open het jaarverslag 2022

Open het document

Recent corporate nieuws